İzleyiciler

20 Ocak 2015 Salı

DENİZ KESTANESİ TATLISI



Öncelikle geciken tarif için  sevgili takipçilerimden özür dilerim.Aylar öncesi Eskişehir de oturan çocukluk arkadaşım Filiz beni arayarak çok güzel bir tatlı tarifi denedim tüm misafirlerimden tam not aldı arkadaşım, sende dene bloğuna ekle dedi .Bende sevilen bu tarifi hemen denedim fakat daha güzel fotoğrafla yayınlarım derken tarif gecikti.Kısmette yine aynı fotoğraf oldu.Kakao ve şerbetin buluşmasından güzel bir lezzet ortaya çıktı hala denemeyenler  varsa denemenizi tavsiye ederim ve yorumlarınızı da beklerim.

MALZEMELER

1 adet yumurta 
250 gr margarin veya tereyağ (ben yarısını margarin yarısını tereyağ kullandım)
1 su bardağı irmik
1 su bardağı çekilmiş ceviz içi
1.5 su bardağı un
1 kahve fincanı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Bulamak için :Siyah  veya mavi haşhaş

Şerbeti için:

3 su bardağı su
2 su bardağı şeker
( Kaynadıktan sonra 10 dakika  kadar kaynatılır)

HAZIRLANIŞI

Öncelikle şerbetimizi kaynatıp soğumaya bırakalım.
Yumuşamış  tereyağı ve margarini yumurtayla beraber iyice karıştıralım.Sırayla irmik,kakao,un vanilya,kabartma tozu ve ceviz içini ekleyip iyice yoğuralım.Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar kopartıp  elimizle yuvarlayıp haşhaşa bulayalım ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim.180 derece fırında pişirelim.Fırından çıkan sıcak tatlıların üzerine soğuk şerbeti gezdirelim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder