İzleyiciler

31 Ocak 2015 Cumartesi

KAVALA KURABİYESİ





Kavala  aslında bir çeşit un kurabiyesi tek farkı un ile bademin  birlikte kavrulması.İsmini de Yunanistan daki bir sahil kasabası olan Kavala dan almış...Ben de çok sevilen bu kurabiyeyi ilk defa denedim fakat tarifini aldığım kitaptan ölçüler pek tutmadı ben bir şekilde kurtardım ve çok beğenildiği için tarifi paylaşmak istedim.

MALZEMELER

1,5 kap toz badem(165 gr)
3 kap (330 gr) un
1,5 kap(180 gr) pudra şekeri
200 gr tereyağı(oda sıcaklığında)
1 paket vanilya
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı file badem

HAZIRLANIŞI

Un ve bademi  tavaya koyup kokusu çıkıp rengi hafif koyulaşana kadar kavurup kenara soğumaya bırakalım..Ayrı bir kapta yarım kap pudra şekeri,vanilya,tereyağ,yumurta ve kabartma tozunu  çırpalım.Ben ölçülerin tutacağını  düşünüp tüm malzemeyi karıştırdım fakat hamur şekil almayan zor bir hamur oldu.O yüzden tavsiyem çırpılan yağlı karışıma un , badem karışımını azar azar şekil verebilecek kolaylıkta olana kadar eklemek.Hamur kıvamını aldıktan sonra artanı koymamak az gelirsede un eklemek.Hamur şekil alabilecek kıvama geldikten sonra file bademide ekleyelim.Hamurdan biraz koparıp merdane ile yarım cm kalınlığında açalım.Büyük bir çay bardağı ile yarım ay şekli verdiğimiz kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim.175  derece ısıtılmış fırında  yaklaşık 25-30 dakika kadar pişirip fırından çıkardıktan 5 dakika sonra pudra şekerine bulayıp servis edebiliriz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder