İzleyiciler

17 Mayıs 2014 Cumartesi

MUFFİN KALIBINDA SODALI POĞAÇA

Bu sıralar  tariflere biraz ara vermiştim.Kız kardeşim ;  Bursa da bir arkadaşında yemiş muffin kalıbında yapılan poğaçayı, çok beğenmiş. bende tarifi alıp dayanamadım hemen denedim.Farkı kalıbın içine üç ayrı lezzetteki poğaçayı sığdırmak.Tabiki iç malzeme  herkezin arzusuna kalmış.




MALZEMELER

1 şişe soda(20 cl)
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı tuz
2 yemek kaşığı toz şeker
 1 paket ınstant maya
Alabildiği kadar un
Üzeri İçin:1 yumurta sarısı,susam,çörekotu

İÇ MALZEME:Ben:1) Zeytinli 2)Peynirli ve3) 1 yemek kaşığı biber salçası içine biraz kıyılmış ceviz ,çok az sıvıyağ ve 1çay kaşığı kekik koyup karıştırdım.
Kıymalı,ıspanaklı,sucuklu,patatesli v.s yapılabilir.

HAZIRLANIŞI

Sütü  biraz ılıtalım.Üzerine sıvıyağını ,sodayı ,şekeri ,tuzu ,koyup karıştıralım.Mayayı ekleyip unu azar azar katıp yumuşak ele yapışmayan bir hamur olana kadar yoğuralım.1-1,5 saat kadar mayalanmaya bırakalım.



Mayalanan hamurdan ceviz kadar parçalar kopartıp iç malzemesini koyup yuvarlayalım. 


Çok az sıvıyağla yağladığımız muffin kalıbımıza yerleştirelim.


Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu veya susam serpelim.


200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.Pişen poğaçaların üzerini hafif su serpip ince bir bez örtüp soğumaya bırakalım.Kalıbımızdan çıkarıp servis edelim.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder