İzleyiciler

15 Şubat 2014 Cumartesi

MİMOZA SALATASI

Yıllardır  beğenerek , hayranlıkla gezdiğim bloglar arasında gelir; Portakal Ağacı ve Ufuk Mutfakta...
Mimoza salatasını  Ufuk mutfakta  gördüm ve  bende denedim...




MALZEMELER

4-5 adet haşlanmış patates
4-5 adet havuç
3 adet haşlanmış yumurta
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
2 kase dolusu kadar beyaz lahana

SOSU İÇİN

800 gr süzme yoğurt
1 çay bardağı mayonez
2-3 diş sarımsak
Tuz-Dereotu

Orjinal tarifte ölçü yoktu ben tahmini olarak vermeye çalıştım.28 cm lik kelepçeli kalıp kullandım.


HAZIRLANIŞI

Haşlanmış patatesi rendeleyelim.Havucu rendeleyip çok az sıvı yağda biraz öldürelim.Lahanayı ince ince kıyalım ve tuzla ovup suyunu sıkalım.Yumurtaları katı haşlayalım ve ince ince kıyalım.
Yoğurt,mayonez,sarımsak dereotu ve tuz koyup bir sos hazırlayalım.
Kelepçeli kalıbın çemberini servis tabağına yerleştirelim. En altına biraz ceviz serpelim.Üzerine rendelenmiş patatesi yayıp bastıralım.Üzerine sostan döküp yayalım.Havucu da aynı şekilde yayıp üzerine yine sos dökelim.Lahanalarıda yayıp kalan sosu üzerine dökelim.Yumurtanın önce beyazı sonra sarısını salatanın üzerine yayalım.En üstüne bol cevizle kaplayıp 2-3 saat buzdolabında bekletelim.Servise yakın çemberi çıkartıp , arzu ettiğimiz gibi süsleyip servis edelim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder