İzleyiciler

5 Şubat 2014 Çarşamba

KARAMELLİ KROKANLI PASTA



 Bu pastayı daha düzgün yaptığım zamanlar olmuştu fakat bir türlü fotolayamamıştım.Bu seferde o kadar özenmeme rağmen krem karameli kaydırdım, inşallah daha sonra daha güzelini yapar  tekrar yayınlarım.Birde söylemeden geçemiyeceğim, yıllardır beğenerek kullandığım Kent kakao yu artık bulamıyorum herhalde piyasadan kaldırdılar ,oysa   en güzel kakao oydu bence...Neyse kızkardeşim bana Kent kakao diye  Kent boringer diye bir kakao bulup almış bende Kent diye sevinerek kullandım fakat alakası bile yok aynı ölçüde koyduğum halde rengi çok koyu oldu   beğenmedim açıkçası.Kent kakao yetkilileri beni duysada piyasaya tekrar sürseler bir kaç yere mesaj attım fakat cevap gelmedi:(
Gelelim pastamızın tarifine....Ben pasta kekini kendim yapıp kelepçeli kalıp kullandım  fakat sizlerle daha kolay şeklini paylaşıcağım arzu eden yine keki kendi yapıp kelepçeli kalıp kullanabilir...




MALZEMELER

1 paket hazır kakaolu kek
1 paket hazır krem karamel(ben Dr.Oetker kullandım)
1 küçük kutu süt  kreması(200ml)
2,5 su bardağı süt+1,5 su bardağı süt
1 paket sade pasta kreması(Çok sitemli bir pasta oldu ama Dr.Oetker in karemelli pasta kremasıvardı çok yakışıyodu oda kalkmış piyasadan)
100 gr kadar fındık
4 yemek kaşığı şeker

HAZIRLANIŞI

Hazır kakaolu keki ambalajından çıkartalım.Şeffaf ambalaja;  2,5 su bardağı sütle kaynatmadan pişirdiğimiz hazır krem karemeli  döküp donması için buzdolabına kaldıralım.4 yemek kaşığı şekeri ocakta karamel haline getirelim ve yağlı kağıt üzerine  önce kırılmış fındık parçalarını ve üzerine karemelleştirdiğimiz şekeri yayalım ve donmasını bekleyelim.Donunca krokanımız hazır demektir.
Süt kremasını çırpıp hazırladığımız karemelim üzerine döküp kekimizin 1inci katını ekleyelim.(keki isterseniz karemel yaptığınız tencereye biraz su koyarak ıslatabilirsiniz) Kekin üzerine 1,5 su bardağı sütle hazırladığımız pasta kremasını sürelim(ben karamelden az ayırıp pasta kremasına ekledim)  ve krokanın yarısını kırıp serpelim,pasta kremasındanda 1 su bardağı etrafı için ayıralım.


İkinci kek parçamızıda üzerine kapatıp bir gece buzdolabında bekletelim.Ertesi gün kalıbımızı servis tabağına ters çevirelim.( pasta kek ambalajından daha kolay çıkıyo daha risksiz)Pastamızın kenarlarına kalan kremamızı sürüp kalan krokan parçalarını rondadan geçirip etrafına bulayalım.Krem karamel kutusunun içinden çıkan karamel sosu servisten hemen önce üzerinden akıtıp servis edelim.





3 yorum:

  1. slm yeşim hanım pastanız çok güzel gözüküyo ama bi yere kafam takıldı krem karameli kaynatmadan pişirmek nasıl olcak onu anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani katılaştığı an kaynama noktasında ocaktan almak fokur fokur pişirmemek kesilebilir diye.Hayır krem karameli pişirip kalıba döküyoruz daha sonrasında çiğ kremayı ekliyoruz.Sevgiler takıldığınız yeri sormaktan çekinmeyin sizler doğru uygulayıp memnun olursanız bende memnun olurum sevgiler...

      Sil
  2. birde o kremayla krem karamelli karışım birbiriylemi karıştırılıcak

    YanıtlaSil