İzleyiciler

26 Şubat 2014 Çarşamba

FINDIK EZMELİ ÇİKOLATALI KABUKLAR

Tarifi yabancı bir siteden aldım ,ilk defa denedim. Birebir aynı  malzemeleri kullanmadım,orjinali fıstık ezmesiyle yapılmıştı, ben fındık ezmesi kullandım.Pasta tadında güzel bir lezzet ortaya çıktı,yiyenler tarafından da çok beğenildi, umarım sizlerde yapar ve beğenirsiniz...





MALZEMELER

Çikolatalı Kabuk İçin:

4 yemek kaşığı şeker
200 gr tereyağ(soğuk)
2 yemek kaşığı kakao
1 çimdik tuz
4 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı çözünebilir kahve(6 yemek kaşığı soğuk su ile)
Alabildiği kadar un

Fındık Ezmeli Dolum:

1 fincan kremalı fındık ezmesi
Yarım paket labne peyniri
1 çay kaşığı vanilya
1 çay bardağı hazırlanmış krem şanti veya pasta kreması
1 yemek kaşığı pudra şekeri(ben koymadım tadı yeterli geldi sizde tadına bakıp arzunuza göre ekleyebilirsiniz) 

Üzeri İçin:

100 gr bitter çikolata
100 gr sütlü çikolata
1 yemek kaşığı margarin
Kıyılmış fıstık veya fındık

HAZIRLANIŞI

Tereyağ,şeker, kakao,tuz sıvıyağ,yumurta sarısını ister mikserle ister elinizle iyice karıştıralım.Azar azar un ekleyelim ,soğuk kahveyi 3 yemek kaşığı ile başlayıp karışım bir araya gelene kadar  un kahve ekleyelim.30 dakika  kadar dinlendirelim.
Daha sonra hamurdan biraz koparıp bir merdane yardımıyla açalım.Çiçek kalıbımızla kesip maffin kalıbımıza dikkatlice yerleştirelim(burada biraz dikkat istiyor çok nazik bir hamur parçalanabiliyor)
(Ben yağlı kağıttan şeritler kestim. kabukları kalıptan rahat çıkartabilmek için fakat kolay çıktılar gerek yokmuş.)



Kabukları 180 derecede 30 dakika kadar pişirip soğumaya bırakalım.

Fındık ezmesi ,labne peynirini , vanilya ve kremayı iyice karıştıralım.Pürüzsüz bir krem haline getirelim.Sıkma torbasına doldurup soğuyan kabukların içlerine sıkalım.
Benmaride erittiğimiz çikolatayla çizgiler çekerek, süsleyip üzerine fındık veya fıstık serpelim.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder